Heta NYA Dylusions och krympplast!

 Veckans GDT uppdrag för Pyssloteket kommer här:

Ja här har det kladdats och svängts ihop 2st kort med Dylusions Ink samt stenciler från TCW och Dylusions.

På kort 1 här nedan har jag använt specialty stamping paper från ranger och på kort 2 har jag använt vanlig bazzil cardstock. Anledningen till att jag nämner det är att jag har använt i stort sett samma färger på båda men det blev helt olika resultat/intensitet beroende på vad jag hade för underlag...kan va kul att veta.

Till kort 2 googlade jag efter "hexagon mall" och skrev ut en som passa för att sedan klippa ut mitt mönster. Använde 2st stämplar ifrån Forma Hantverk som jag stämplade på mina hexagoner samt på krympplasten. Gjorde hål i plasten för upphängning innan krympning (!) och klippte ut mitt mina motiv för att sedan krympa dem i ugnen på 130 i 4 min.

kort1

kort2



Jag har använt:

* cardstock som bas

*Stämplar - "njut av livet", "fånga dagen", "grattis" från Forma Hantverk och "tattered sparrow" från Tim Holtz, "flourishes" från Inkadinkado (allt stämplat med Archival Ink).

* Dylusions Ink Spray: fresh lime, cut grass, vibrant turquoise, bubbelgum pink

* Stenciler från TCW - "bricks", "circles", "chickenwire" Har även använt en stencil som Dyan Reverly har designat (dylusions) som heter "diamond border"(kolla här)

* Gesso

* dekorationer - band, pärlor, blommor, metall

* punchar

* dies

* krympplast (klar)

* 3d kuddar, lim , tejp

Tack för titten! Lisa

1 kommentar:

Cheryl (C Mom Go) sa...

These are really cool. I love the bold colors, they really draw you in.