Mysa på scrapbordet (gdt inlägg)

GDT inlägg hos pyssloteket

Ja, min ena katt Grålle Vill mest av allt ligga uppe på mina grejer medans jag ska försöka scrappa :) Katter vet precis hur man får sig all uppmärksamhet! Man kan ju inte låta bli att tycka att de är gulliga heller.

Har gjort en lo som synes med en hel del olika grejer även om det kanske inte syns så bra…ska försöka tala om i stora drag vad jag har gjort.

Börjar med bakgrunden som jag mistat med glimmermist och för att få den rinnande/droppande bården (toppad med crackle accent) så har jag kommit på att det är bäst att använda en pipett som man drar upp mist i och sedan har man full kontroll på var det hamnar och hur det ska se ut…kan ju vara lite svårt med sprayflaskan ;)

Målade tårtpappret med grå glimmer glaze och sedan knölade till det lite för att få lite liv. Har använt distress ink winter edition 2011 till mina kaffefilter blommor samt att jag gjort en ”distress ruta” som fotomatta..är lite kär i sådana.

Fick små frigolitkulor av gdt mamman anna i paketet och tänkte hm vad ska jag göra med dom?…Delade dem på hälften för att sedan ha stickles på två och paper pen på en annan och den sista nere i högra hörnet hade jag distress ink på och sedan crackle accent.

klädde papper från KaiserCraft med washitape  för att sedan klippa ut passande vimplar. Trädde upp dem på grå pärlfloss.







Tack för titten och ha en bra helgdag! Lisa

2 kommentarer:

Angelica sa...

Frigolitkulor....man kanske skulle ta sig an Zacco säcken som står i uterummet i väntan på transport till soptippen(den fick sätta livet till i en kamp med familjens hund) men det kanske kan bli för mycket av det goda :) Jättefin LO, snygga färger och jag måste nog investera i en pipett, tack för tipset.
Ha det gott!!

Emelie sa...

Åh!! så himla fint! :)