80 -talet!

Jag gillar verkligen att inspireras av skisser. Det får en att tänka lite utanför de gamla banorna så att säga :)



Jag målade först bakgrunden med två nyanser av gult. Ville att det skulle se ut lite som att solen strålade igenom...Jag gjorde en liknande procedur på ett annat papper fast la till en mask med brun glimmermist som jag sedan punchade ut blommorna i. Mönsterpappret är från SEI och jag har använd spellbinders cirklar för att skära ut foto och ram. Stämplarna kommer från Timpan och så sydde jag lite med symaskinen ( var ju hundra år sen) :). Molnen har jag klippt ut från ett annat mönsterpapper.


Tack!



1 kommentar:

Camilla sa...

Verkligen en jättehärlig tolkning av skissen,så läckert med det gula,det skiner igenom snyggt på din LO! Tack för att du är med och tolkar veckans skiss!